خبرهای داغ:
فیض‌الهی خبر داد

  آغاز سال تحصیلی جدید با حضور ۱۴هزار دانش‌آموز در بهار

همدان-رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: سال تحصیلی جدید باحضور ۱۴هزار دانش‌آموز در ۵۱٠ کلاس و ۱۲۸ آموزشگاه آغاز می‌شود وهمچنین در مهرماه سال جاری یک هزار و ۲۵٠نفر پایه اول ابتدایی وارد مدارس شهرستان می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۱۹۲۸۶
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

  آغاز سال تحصیلی جدید با حضور ۱۴هزار دانش‌آموز در بهار

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین فیض الهی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: پروژه مهر ۱۴٠۳ از اردیبهشت ماه آغاز شده و در کمیته‌های ساماندهی نیروی انسانی، تعمیرو تجهیز، تائید صلاحیت و اطلاع رسانی در راستای ایجاد محیطی با نشاط و شاداب به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: سال تحصیلی جدید با حضور ۱۴هزار دانش‌آموز در ۵۱٠ کلاس و ۱۲۸ آموزشگاه آغاز می‌شود و همچنین در مهرماه سال جاری یک هزار و ۲۵٠ نفر پایه اول ابتدایی وارد مدارس شهرستان می‌شوند که تمام این دانش آموزان پایه اولی سنجش و پذیرش شده اند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار خاطرنشان کرد: کمیته‌های ثبت نام در مدارس فعال هستند و تقریبا ۸٠ درصد از دانش‌آموزان سطح شهرستان در سامانه ثبت نام شده‌اند.

وی تاکید کرد: در زمان ثبت نام هیچگونه وجهی از دانش‌آموزان دریافت نمی‌شود و والدین در صورت مشاهده می‌توانند به شماره ٠۹۷٠انتقادات و پیشنهادات خود را اطلاع دهند؛ تعداد ۱۱ مدرسه شهرستان که هیئت امنایی هستند شهریه ۵٠٠ هزار تومانی مصوب دارند و دریافت می‌کنند.

فیض الهی ادامه داد: در راستای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام آموزش و پرورش پیگیری و اقدامات خوبی انجام شده و ۵۵ میلیارد تومان اعتبارات سال گذشته آموزش و پرورش بود که ۸٠ درصد این اعتبارات تخصیص پیدا کرد و این پروژه‌ها هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

وی به تکمیل و تجهیز مهم‌ترین این پروژه‌ها طی یک سال گذشته اشاره و عنوان کرد: پروژه آموزشگاه آقا محمدی در سال گذشته با اعتبار ۷ میلیارد تومان افتتاح شد و پروژه خیری علیزاده و پروژه ۱۲ کلاسه شهرک فرهنگیان هم با اعتبار ۶ میلیارد تومان سرعت چشمگیری داشته و در حال تکمیل هستند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی فقط سطح شهر بهار و صالح آباد را دربرمی‌گیرد و در روستاها مشکل یا کمبودی بابت فضای آموزشی نداریم اما در تلاش هستیم تا این مشکل کمبود فضای آموزشی را در سطح شهر رفع کنیم و در این راستا با جذب اعتبارات ملی می‌تواند مشکلات را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد:  برای به تکمیل رساندن پروژه الحاقی سه کلاسه کریم آباد، آموزشگاه ۷ کلاسه وهنان، پروژه الحاقی کوثر صالح آباد و تجهیز آنها نیازمند اعتبار است.

وی با اشاره به افتتاح ۵ زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی سرپوشیده در سطح شهرستان گفت: افتتاح ۵ زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی سرپوشیده باعث شده که سرانه ورزشی دانش آموزی در سطح شهرستان افزایش چشمیگیری به دنبال داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: این سند سیاست وزارتخانه تدوین شده و سبب اهمیت و مرجعیت بخشی به کلاس می‌شود و امسال این طرح در چهار حوزه نهایی سطح شهرستان بدون هیچ مشکلی اجرا شد.

وی با بیان اینکه ثبت نام مدارس بر اساس کروکی انجام می‌شود چراکه تراکم دانش‌آموزان در سطح مدارس با توازن رعایت می‌شود، گفت: ۳۵ نفر از دانشگاه فرهنگیان و طریق ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش شدند اما تعداد خروجی بازنشستگان بیشتر است و هم اکنون نیز با کمبود نیرو در سطح مدارس مواجه هستیم و در تلاش رفع این مشکل هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار